Naar IN-Z.be

Organisaties - Evaluatie van de werking

Soms kom je als organisatie in een situatie waarin je opmerkt dat je medewerkers heel wat frustraties en ongenoegen hebben over de huidige werking. Het kan goed zijn de medewerkers dan de mogelijkheid te geven om hun grieven te uiten in een gestructureerde vorm en met de nodige opvolging.

Voorbeelden van frustraties kunnen zijn:

  • De medewerkers vinden het niet duidelijk wie hen aanstuurt.
  • De rol van de medewerkers en/of leidinggevenden is niet duidelijk.
  • Het is niet duidelijk wie de medewerkers waarvoor kunnen aanspreken.
  • Er is niet duidelijk wie wat op zich neemt in het team en wie waarvoor verantwoordelijk is.
  • ....

Wij bieden een gestructureerde vorm aan om alle gerieven op tafel te krijgen en samen op zoek te gaan naar actiepunten.

Doelstellingen

  • De medewerkers reflecteren over de werking.
  • Stilstaan bij de verwachtingen naar elkaar toe.
  • De medewerkers worden zich bewust van het eigen handelen.
  • Concrete actiepunten uitwerken.
  • Een gezamelijke visie formuleren.
  • Het groepsproces wordt bevorderd.