Naar IN-Z.be

Opleidingsfonds dienstencheques - Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid - 3,5u (E92)

Dienstencheque-werknemers komen veel in contact met klanten. Er wordt van hun verwacht dat ze op een vriendelijke manier omgaan met de klant, dat ze proberen te voldoen aan de verwachtingen van de klant, oog en oor leren hebben voor de wensen van de klant, enz. Hierbij gaat het niet enkel om klantvriendelijkheid (= het relationele aspect, hoe omgaan met de klant?), maar ook om klantgerichtheid (= het taakinhoudelijke aspect, wat verwacht de klant?).

Klantvriendelijk en klantgericht handelen zorgt ervoor dat:

  • De dienstencheque-werknemers niet alleen vriendelijk, goedlachs en joviaal zijn. Maar dat ze ook oog hebben voor klantgerichtheid: écht weten wat er bij een klant speelt, wat hem beweegt en hier op inspelen.
  • De dienstencheque-werknemers handelen volgens de gedragscodes van het dienstenchequebedrijf. Voor het dienstenchequebedrijf is het namelijk van groot belang dat iedereen binnen de organisatie het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid kent omdat continue aandacht voor klantgerichtheid gegarandeerd leidt tot toename van de klanttevredenheid.

Praktisch

  • Duur: 1 sessie van 3,5u (het precieze aanvangsuur: te bepalen door de opdrachtgever)
  • Groepsgrootte: minimum 6, maximum 14 deelnemers
  • Locatie: te bepalen door de opdrachtgever

Offerte aanvragen?

Wens je meer info? Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op!