Naar IN-Z.be

Opleidingsfonds dienstencheques - Professioneel aan de slag met moeilijke situaties - 3,5u (E06119)

De dienstenchequewerknemer komt op de werkvloer soms in moeilijke situaties terecht. Een ontevreden klant, een klant die handtastelijk is, een klant die te veel werk eist voor de beschikbare tijd, een klant vraagt om langer te werken, een klant die jou uittest, … allemaal situaties die dienstenchequemedewerkers wel eens of meerdere keren in hun loopbaan zullen tegenkomen.
Deze werknemers zijn ook altijd alleen aan het werk, wat het nog moeilijker maakt. Men kan op dat moment niet even overleggen met een collega. Toch wordt van hen verwacht dat ze met moeilijke, meestal ook onverwachte, situaties kunnen omgaan.


Daarnaast kan er ook een moeilijke situatie ontstaan t.a.v. een collega of de werkgever. Men weet niet goed hoe men een gunst moet vragen, hoe men feedback moet geven over een bepaald delicaat feit, hoe men iets ter sprake kan brengen, een uitspraak van een klant overbrengen, …


Via deze vorming leren we hen op een geschikte en professionele manier probleemoplossend te werk te gaan in moeilijke omstandigheden. De levensechte situaties worden tijdens de vorming geanalyseerd. Samen wordt er gezocht naar de krachten in het verhaal en de kwaliteiten van de medewerker. Zowel de deelnemers als de begeleider geven adviezen over een mogelijke aanpak van de situatie en geven advies over de stijl van de medewerker.

Praktisch

  • Duur: 1 sessie van 3,5u (het precieze aanvangsuur: te bepalen door de opdrachtgever)
  • Groepsgrootte: minimum 6, maximum 14 deelnemers
  • Locatie: te bepalen door de opdrachtgever 

Offerte aanvragen?

Wens je meer info? Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op!