Naar IN-Z.be

Opleidingsfonds dienstencheques - Schriftelijke communicatie in functie van een goede dienstverlening - 3,5u (E06279)

Efficiënt en goed communiceren met klanten/collega’s is essentieel. Het creëert duidelijkheid en voorkomt misverstanden, het zorgt voor een goede samenwerking, afspraken worden nagekomen. Kortom beide partijen weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Communicatie gaat verder dan enkel het verbale. Veel klanten zijn niet aanwezig wanneer de dienstenchequemedewerker aan het werk is. In dit geval is het belangrijk dat de medewerker zich schriftelijk goed kan uitdrukken. Dit geldt ook voor de medewerkers die belangrijke informatie moeten overbrengen naar een andere zorgverlener van de klant.

  • Wat schrijf ik op en hoe schrijf ik het op?
  • Op welke manier meld ik dat ik iets niet heb kunnen doen?
  • Hoe gebruik ik het communicatieschrift tussen mij en een zorgverlener?
  • Hoe formuleer ik een boodschap als de klant/familie mee kan lezen?
  • Waar moet ik op letten wat betreft beroepsgeheim?

Op bovenstaande vragen en meer geven we een antwoord in de opleiding ‘Schriftelijke communicatie i.f.v. een goede dienstverlening’.

Praktisch

  • Duur: 1 sessie van 3,5u (het precieze aanvangsuur: te bepalen door de opdrachtgever)
  • Groepsgrootte: minimum 6, maximum 14 deelnemers
  • Locatie: te bepalen door de opdrachtgever

Offerte aanvragen?

Wens je meer info? Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op!