Opleidingen erkend door het vormingsfonds thuiszorg, kinderopvang en ouderenzorg 2021-2022
Thuiszorg
Inhouse:
- Doelstellingsgericht werken - Doelstellingsgericht werken in de thuiszorg - 4u
- Omgaan met kansarmoede en kwetsbare groepen - Omgaan met (kans)arme en kwetsbare mensen - 4u
- Omgaan met agressie en grensoverschrijdend gedrag - Omgaan met veeleisende klanten en hoge verwachtingen - 4u
- Voorkomen van burn-out - Zelfzorg en veerkracht tijdens en na Covid19 - 4u
- Ziektebeleving - Ziekte en pandemie (corona): professioneel omgaan met mijn eigen beleving en die van de klant - 3 x 4u
Online:
- Klantvriendelijkheid - Communicatie ifv een goede samenwerking en dienstverlening - 2 x 2u
- Beroepsgeheim - Beroepsgeheim en discretie in de praktijk - 2 x 2u
- Omgaan met kansarmoede en kwetsbare groepen - Omgaan met (kans)arme en kwetsbare mensen - 2 x 2u
- Voorkomen van burn-out - Zelfzorg en veerkracht tijdens en na Covid19 - 2 x 2u
Kinderopvang
Inhouse:
- Succesvol samenwerken - Aan de slag met pijnpunten in je team - de teamcaleidoscoop - 4 x 4u
- Reflectief werkgedrag - Constructief omgaan met roddelen - 4u
- Feedback geven en krijgen - Het belang van feedback in de samenwerking - 4u
- Grensoverschrijnend gedrag - Omgaan met veeleisende ouders en hoge verwachtingen - 4u
Online:
- Succesvol samenwerken - Veerkrachtig omgaan met veranderingen - 2 x 2u
- Reflectief werkgedrag - Constructief omgaan met roddelen - 2 x 2u
- Jobtevredenheid - Een positieve vibe op de werkvloer - 2 x 2u
- Feedback geven en krijgen - Het belang van feedback in de samenwerking - 2 x 2u
- Talenten ontdekken en waarderen - Optimaal gebruik maken van elkaars talenten - 2 x 2u
Ouderenzorg
Inhouse:
- Welzijn op het werk - Intervisietraject voor zorgmedewerkers - 3 x 3u
- Welzijn op het werk - Veerkrachtig omgaan met veranderingen - 4u
- Klantvriendelijkheid - Omgaan met veeleisende bewoners/familieleden en hoge verwachtingen - 4u
- Voorkomen van burn-out - Zelfzorg en veerkracht tijdens en na Covid19 - 4u
Online:
- Klantvriendelijkheid - Communicatie ifv een goede samenwerking - 2 x 2u
- Jobtevredenheid - Een positieve vibe op de werkvloer - 2 x 2u
- Welzijn op het werk - Intervisietraject voor zorgmedewerkers - 3 x 2u
- Welzijn op het werk - Veerkrachtig omgaan met veranderingen - 2 x 2u
- Voorkomen van burn-out - Zelfzorg en veerkracht tijdens en na Covid19 - 2 x 2u