Organisaties - Conflicthantering
Je medewerkers brengen al gauw acht uur op een dag met collega’s door. Ze zien ze vaak meer dan sommige familieleden of vrienden. Logisch dan ook dat de samenwerking niet altijd even soepel verloopt en dat er soms irritaties kunnen ontstaan.
Maar een aanvaring hoeft niet altijd negatieve gevolgen te hebben. Het kan zelfs verhelderend werken. Mits natuurlijk het één en ander wordt uitgepraat. Zoniet kunnen kleinere onenigheden en irritaties uitmonden in een heus conflict. Om de lucht te klaren is het noodzakelijk om een conflicthanteringsgesprek te houden.
Deze vorm van onderhandeling heeft als doel de twee partijen opnieuw bij elkaar te brengen. Tijdens een dergelijk gesprek worden zowel het probleem (oorzaak van het conflict) alsook elkaars belangen en doelstellingen in kaart gebracht. Met een gezamenlijke oplossing en de creatie van een basis voor een toekomstige samenwerking als resultaat.
Doelstellingen
- Door middel van reflectie inzicht krijgen in het eigen gedrag en in de manier van reageren op collega's.
- Leren ontdekken van de relatie tussen het eigen gedrag en tussen gevoelens, normen en waarden.
- Ondersteuning van de samenwerking.
- Het vergroten van het beroepsmatig handelen.
- Het leren van vaardigheden en methoden om samen te werken en conflicten op te lossen.
Offerte aanvragen?
Wens je meer info? Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op!