Naar IN-Z.be

Werknemers - Professionele beroepshouding

Je medewerkers zijn de eerste ambassadeurs van je organisatie. 

Het is dan ook belangrijk dat ze dat beseffen en dat ze een correcte (beroeps)houding hanteren. 
Een correcte beroepshouding heeft immers positieve gevolgen. Zowel voor de professionele uitstraling van uw organisatie, als voor de collega’s, voor je klanten én niet te vergeten voor de medewerker zelf. 

Maar wat houdt ‘een correcte beroepshouding’ nu precies in? Het is een zeer ruim begrip dat een waaier aan professionele competenties kan omvatten:

  • Afspraken nakomen.
  • Betrouwbaar en flexibel zijn.
  • Eerlijk en correct zijn.
  • Kwaliteitsvol werken.
  • Probleemoplossend denken.
  • Gemotiveerd zijn.

Iedere organisatie is uniek. De invulling van het begrip ‘correcte beroepshouding’ is dan ook telkens verschillend. 
Daarom is het belangrijk dat je als organisatie eerst zelf bepaalt welke correcte beroepscompetenties de medewerkers in je organisatie best bezitten. Vervolgens stemmen we onze vorming volledig af op de eigenheid en op de specifieke behoeften van je organisatie. Zo leggen we de juiste accenten op de juiste competenties.

Doelstellingen

  • Inzicht krijgen in het thema.
  • De beroepshouding voor de eigen job kunnen benoemen.
  • De competenties kunnen benoemen die nodig zijn voor een correcte en professionele beroepshouding.
  • Bewust worden van de eigen kwaliteiten en van de valkuilen in functie van de beroepshouding. 
  • Attitudes en vaardigheden verwerven en verfijnen m.b.t. Een correcte beroepshouding.

 

Offerte aanvragen?

Wens je meer info? Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op!