Werknemers - Schriftelijke communicatie in functie van een vlotte dienstverlening
Efficiënt en goed communiceren met klanten/collega’s is essentieel. Het creëert duidelijkheid en voorkomt misverstanden, het zorgt voor een goede samenwerking, afspraken worden nagekomen. Kortom beide partijen weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Communicatie gaat verder dan enkel het verbale. Veel klanten zijn niet aanwezig wanneer de dienstenchequemedewerker aan het werk is. In dit geval is het belangrijk dat de medewerker zich schriftelijk goed kan uitdrukken. Dit geldt ook voor de medewerkers die belangrijke informatie moeten overbrengen naar een andere zorgverlener van de klant.
- Wat schrijf ik op en hoe schrijf ik het op?
- Op welke manier meld ik dat ik iets niet heb kunnen doen?
- Hoe gebruik ik het communicatieschrift tussen mij en een zorgverlener?
- Hoe formuleer ik een boodschap als de klant/familie mee kan lezen?
- Waar moet ik op letten wat betreft het beroepsgeheim?
Doelstellingen
- De deelnemers kunnen/durven een boodschap op papier zetten volgens volgende criteria: objectief, kort en bondig maar toch volledig en discreet
- De deelnemers kunnen een boodschap objectief lezen
- De deelnemers leren dat schriftelijke communicatie ook een middel is om een positieve relatie op te bouwen
- De deelnemers zijn zich bewust van eigen verwachtingen ten gevolge van hun schriftelijke boodscap
- De deelnemers kunnen een boodschap zo overbrengen dat hun klanten/collega ‘s begrijpen wat de verwachtingen zijn
- De deelnemers leren discreet te zijn en rekening te houden met het beroepsgeheim
Offerte aanvragen?
Wens je meer info? Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op!