Naar IN-Z.be

Werknemers - Senioren

Onze samenleving wordt gekenmerkt door een steeds toenemende vergrijzing van de bevolking. Ook jullie klantenbestand zal steeds meer senioren tellen. 

Hoe op een klantvriendelijke manier omgaan met senioren? Je medewerkers leren er alles over in deze vorming.

Doelstellingen

  • Bewust worden van het beeld dat je medewerkers hebben over senioren: hun vooroordelen en stereotype beelden.
  • Bewust worden van de unieke identiteit van elke senior.
  • Inzien dat elke senior best benaderd wordt vanuit deze unieke identiteit.
  • Zicht hebben op belangrijke attitudes in het omgaan met senioren.
  • Inzicht hebben in het verouderingsproces.
  • Tips in het omgaan met gedragingen en met fysieke beperkingen als gevolg van veroudering.
  • Inzicht hebben in dementie en in kenmerken van dementerende senioren.
  • Tips in het omgaan met dementerende (agressieve) senioren.
  • Bewust worden van verschillen in verwachtingen (de organisatie, de senioren, de medewerkers zelf).
  • Kunnen omgaan met verschillende verwachtingen.

 

Offerte aanvragen?

Wens je meer info? Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op!