Naar IN-Z.be

Werknemers - Afspraken nakomen

Deelnemers verdiepen zich in de professionele beroepshouding ‘afspraken nakomen’. Voor velen is deze houding vanzelfsprekend maar toch gebeuren er wel eens misverstanden en worden afspraken niet altijd correct nagekomen.

De vorming ‘afspraken nakomen’ biedt een antwoord op volgende vragen: ‘wat is het, wat wordt verwacht van mij en hoe doe ik het?’. Door deze vorming leren de deelnemers zich bewust worden van het belang van het naleven van afspraken en leren ze inzien dat het niet naleven van afspraken kan leiden tot ontevredenheid bij zowel de klanten, de werkgever als henzelf. Ook krijgen ze inzicht in hun kwaliteiten en valkuilen in functie van afspraken nakomen en krijgen ze tips om de houding te verbeteren / te verfijnen.

Doelstellingen

  • Verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening
  • Bewust zijn van het belang van het naleven van afspraken
  • Inzien dat het niet naleven van afspraken kan leiden tot ontevredenheid bij zowel de klanten, de werkgever als de werknemer
  • Zicht hebben in hoe men zelf met afspraken omgaat
  • Persoonlijk leren in het kader van afspraken nakomen
  • Bewust worden van de eigen kwaliteiten en valkuilen in functie van afspraken nakomen 
  • Attitudes en vaardigheden verwerven en verfijnen m.b.t. afspraken nakomen