Naar IN-Z.be

Werknemers - Positief denken

Op je werk loopt het niet altijd zoals je zelf zou willen: een klant die veel meer eisen stelt dan voor jou haalbaar is, je emmer water valt om, je klant loopt door de pas gedweilde vloer, … Allemaal kleine ergernissen die er voor kunnen zorgen dat je snel van slag raakt. De frustratie bouwt zich op, je focus op je werk vermindert …

Tijdens de training leren de deelnemers wat de impact is van negatieve gedachten en leren negatieve denkpatronen ombuigen. Het resultaat: minder negatieve stress, een beter gevoel van welzijn. Allemaal zaken die zorgen voor het voorkomen van absenteïsme!

Doelstellingen

  • Leren benoemen wat er goed gaat in je leven en daar aandacht aan geven.
  • Te weten komen wat je wel wil i.p.v. wat je niet wil.
  • De cirkel van invloed en betrokkenheid gebruiken om dingen los te laten.
  • De invloed van negatieve/positieve gedachten onderkennen.
  • Inzien dat je alleen zelf kan veranderen en dat je hiervoor kan kiezen.
  • Bewust worden van hoe je dingen formuleert, leren zeggen wat je wil op een positieve manier.